Saturday 28 January 2012

Combi-namen (6)

Voor het schrijven van een tekstje over het onderwerp 'combi-namen', probeer ik altijd een rode draad te vinden die de getoonde familieadvertenties verbindt. Deze keer heb ik uit mijn verzameling een selectie gemaakt van namen die volgens Huizinga's complete lijst van namen onder het kopje emballage vallen. Daarbij zitten bv. namen als die van SP-voorman Emile Roemer (een 17e eeuws glas), voormalig nieuwslezer Fred Emmer en de vroegere AZ'67-voetballer Kees Kist. Op zich zijn advertenties met zulke namen geen reden om die in mijn verzameling op te nemen. Maar een combinatie van twee emballagenamen, dat vind ik dan weer wel leuk.
Kruik-Beker
Pappot-Dropvat
Pot-Kroes
Tot slot nog eentje die een belofte in zich heeft en toezegt in de toekomst tot te treden tot de emballeurs. Je zou het misschien ook anders kunnen lezen.
Later-Pot

No comments:

Post a Comment

All comments will be moderated before being published...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...