Monday 18 July 2011

Twitteren (2)

Kennelijk overweldigd door succes, heb ik in de vorige blog een paar onjuistheden opgeschreven. Op 12 juli bestond de NGV-twitter-account geen 3 maar 4 maanden. Dat brengt het gemiddelde aantal tweets/pd op 2,6 i.p.v. de genoemde 3,5. Er wordt al genoeg met statistieken gerommeld dus het daarom maar even rechtgezet.

Hieronder een screenshot van alle volgers van de NGV-account. Die kan je desgewenst ook op je koffiebeker laten zetten, of op een t-shirt. Maar dat is voor de echte liefhebbers.
Overigens staan, op eentje na, op dit plaatje niet onze volgers die slechts het standaard twitterei als avatar hebben.


De afgelopen weken is er op diverse plaatsen (fora, blogs enz.) discussie gaande over wat Google+ nu eigenlijk aan het bestaande social media-spectrum toevoegt. Velen vergelijken het met Facebook. Ik kan daarover niet oordelen want ik zit niet op FB. Is mij te veel geneuzel rond de dorpspomp. Weet wel dat je bij Google+ je volgers in groepen, z.g. kringen, op kunt knippen. Bv. familie, vrienden, kennissen, collega's en hobbykringen. Heb zelf een kring gemaakt voor 'archieven en genealogie', gewoon om eens te kijken hoe het werkt.
Aanvankelijk dacht ik dat het allemaal wel veel wordt om bij te houden: e-mail, twitter en nu ook nog Google+. Maar gelukkig kan je je twitterstream binnen G+ laten lopen dus dat scheelt weer. Maar vreselijk enthousiast kan ik er nog niet van worden.

Er is een stroming op internet die voorziet dat G+ de ondergang van Facebook wordt. En dan krijg je cartoons zoals die hieronder.

No comments:

Post a Comment

All comments will be moderated before being published...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...